Επιστολή για την Ολυμπιακή Παιδεία

ΠΡΟΣ: Υπουργό ΠαιδείαςΘεσσαλονίκη 21 – 8 – 2001
κ. Πέτρο ΕυθυμίουΑρ. Πρωτ.: 2422

ΘΕΜΑ: «Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ Α΄ΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ Β΄ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ»

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

σε συνέχεια προηγουμένων επιστολών μας που αφορούσαν τη Σχολική Φυσική Αγωγή (1761 / 1 – 6 – 2000) και την Ολυμπιακή και Αθλητική Παιδεία (1905 / 21 – 9 – 2000), επανερχόμαστε με την παρούσα προκειμένου να σας θέσουμε σειρά θεμάτων και ζητημάτων που σχετίζονται με τη Σχολική Φυσική Αγωγή, σε συνδυασμό με αυτά που ανέκυψαν με την εφαρμογή του προγράμματος Ολυμπιακής Παιδείας από τις αρχές του 2001.

Όπως από τις προηγούμενες επιστολές μας θα έχετε διαπιστώσει η Ένωση Γυμναστών Βορείου Ελλάδος ήταν ένθερμος υποστηρικτής του Προγράμματος Ολυμπιακής και Αθλητικής Παιδείας, είναι δε ο φορέας που πρώτος μαζί με τον τότε Πρόεδρο της Ε.Ο.Α. κ. Αντ. Τζίκα έφερε το θέμα στο προσκήνιο και άρχισε τη συζήτηση σε επιστημονικό επίπεδο αλλά και δημοσίως από το 1994, (πολύ πριν ανατεθεί στη χώρα μας η διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004) για την εφαρμογή σχετικού προγράμματος και την ένταξή του ως μαθήματος στην εκπαίδευση.

Η εφαρμογή του προγράμματος ξεκίνησε πιλοτικά σε 150 δημοτικά σχολεία τη σχολική χρονιά 1998 – 1999 και συνεχίστηκε την επόμενη (1999 -2000) σε 400 δημοτικά σχολεία, εντός του ωρολογίου προγράμματος.

Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε το πιλοτικό πρόγραμμα η Ε.Γ.Β.Ε. εξεδήλωσε την υποστήριξή της με επιστολές που απέστειλε στον τότε Υπουργό κ. Γερ. Αρσένη, και μετέπειτα (1905 / 21 – 9 – 2000) σε εσάς τον ίδιο, προκειμένου να σας παροτρύνει για την οριστική ένταξη του μαθήματος της Ολυμπιακής και Αθλητικής Παιδείας στο σχολικό ωρολόγιο πρόγραμμα σε όλες τις τάξεις από την Α΄ δημοτικού μέχρι τη Γ΄ Λυκείου για μια ώρα την εβδομάδα. Ένα αίτημα που κατέστη επίκαιρο ενόψει και της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην πατρίδα μας.

Η Ένωσή μας μάλιστα κινήθηκε δραστήρια προς την κατεύθυνση της ενημέρωσης όλων των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής (μονίμων, αναπληρωτών, αδιόριστων, κλπ) για το πρόγραμμα της Ολυμπιακής Παιδείας, διοργανώνοντας 2 ημερήσια σεμινάρια σε συνεργασία με τη Δ/νση Εκπαίδευσης της Οργανωτικής Επιτροπής των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και την Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία σημείωσαν τεράστια επιτυχία. Το πρώτο στη Θεσσαλονίκη στις 4 Νοεμβρίου 2000 το οποίο παρακολούθησαν περίπου 1.000 καθηγητές Φυσικής Αγωγής και το δεύτερο στα Τρίκαλα στις 9 Δεκεμβρίου 2000 με εξαιρετικά μεγάλη συμμετοχή επίσης. Ακόμα σε σειρά συνεδρίων που διοργάνωσε ή συμμετείχε ως συνδιοργανωτής η Ε.Γ.Β.Ε. το θέμα της Ολυμπιακής Παιδείας είτε ήταν ένα από τα κύρια θέματά τους, είτε αποτελούσε χωριστό σεμινάριο στα πλαίσια των συνεδρίων αυτών (13 – 14 / 1 / 2001 Λευκωσία, 20 – 22 / 10 / 2000 Θεσσαλονίκη, 9 – 11 / 2 / 2001 Λαμία, 4 – 6 / 5 / 2001 Θεσσαλονίκη, 25 – 27 / 5 / 2001 Αθήνα).

Από τον Ιανουάριο του 2001 το ΥΠ.Ε.Π.Θ. προχώρησε στην εφαρμογή του προγράμματος σε μεγάλο αριθμό σχολείων της χώρας, προσλαμβάνοντας και περίπου 1.000 Καθηγητές Φυσικής Αγωγής για την υλοποίησή του.

Στο σχεδιασμό και την υλοποίηση όμως του προγράμματος εμφανίστηκαν δυστυχώς από την πρώτη στιγμή χτυπητές αδυναμίες, από τις οποίες υπήρξε ο κίνδυνος ακύρωσης στην πράξη της φιλοσοφίας και των προς επίτευξη στόχων που κατέστησαν αναγκαία την εισαγωγή του μαθήματος αυτού στην εκπαίδευση.

Η αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην άμεση εισαγωγή του μαθήματος από την αρχή της σχολικής χρονιάς (2000 – 2001), προκάλεσε βεβιασμένες ενέργειες στη διαμόρφωση της προκήρυξης του προγράμματος, όπως για παράδειγμα στον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών όπου η δυνατότητα για δήλωση μιας μόνο προτίμησης περιοχής στην αίτηση, κατέστησε την πρόσληψη θέμα τύχης ή κατ’ άλλους καλής πληροφόρησης και δημιούργησε τεράστιες αδικίες και άσκοπες μετακινήσεις εκπαιδευτικών (εννοείται των προσληφθέντων αναπληρωτών).

Η ολιγοήμερη επιμόρφωση επίσης των αναπληρωτών υπήρξε βεβιασμένη και ανεπαρκής τόσο στο σχεδιασμό της, όσο και στο περιεχόμενο και τη συνολική διαδικασία της. Ο αδικαιολόγητος αποκλεισμός των μονίμων συναδέλφων Καθηγητών Φυσικής Αγωγής της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την εφαρμογή του προγράμματος και από την επιμόρφωση, δεν έχει ακόμα εξηγηθεί από κανένα υπηρεσιακό ή πολιτικό παράγοντα του ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Η επιμόρφωση των 1.000 Καθηγητών Φυσικής Αγωγής έγινε μαζικά (πράγμα ανεπίτρεπτο για αυτού του επιπέδου την επιμόρφωση), χωρίς να αποτελεί άλλοθι ότι σε ορισμένες θεματικές λειτούργησαν ολιγομελέστερες ομάδες εργασίας, σε κεντρικά και πανάκριβα ξενοδοχεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (Divani Caravel και Hotel Καψής αντίστοιχα) περιλαμβανομένης της φιλοξενίας και της σίτισης επιμορφούμενων, επιμορφωτών και υπηρεσιακών παραγόντων, γεγονός το οποίο στέρησε τη δυνατότητα λόγω του υψηλού κόστους και του βιαστικού σχεδιασμού, για μια οργανωμένη επιμόρφωση τουλάχιστον ανά περιφέρεια και με τη συμμετοχή και των μονίμων συναδέλφων.

Απόδειξη του κακού σχεδιασμού στην εφαρμογή του προγράμματος υπήρξε ακόμη το γεγονός, ότι κατά τη φάση των προσλήψεων απέμειναν 141 κενές θέσεις (Δ2 / 802, 23 – 1 – 2001 σχετικό έγγραφο ΥΠ.Ε.Π.Θ.), οι οποίες αναδιανεμήθηκαν στους διάφορους νομούς, συμπεριλαμβανομένης της καθυστερημένης πρόβλεψης για εφαρμογή του προγράμματος και στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και τη διάθεση έτσι 22 εκ των 141 θέσεων για τα σχολεία αυτά. Οι 141 καθυστερημένα προσληφθέντες βέβαια, δεν συμμετείχαν στην επιμόρφωση, αλλά έλαβαν με κούριερ στο σπίτι τους το σχετικό έντυπο υλικό του σεμιναρίου, που είχε διανεμηθεί σε όσους το παρακολούθησαν, ενώ οι πράξεις πρόσληψής τους εξεδόθησαν μετά την 31 – 12 – 2000, γεγονός το οποίο ελέγχεται για τη νομιμότητά του.

Κατά τη διαδικασία της επιμόρφωσης αλλά και σε όλο το σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος, έγινε φανερό ότι δεν αξιοποιήθηκαν επαρκώς (για να μην πούμε καθόλου), τα συμπεράσματα και η αποκτηθείσα τεχνογνωσία από τη διετή πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος (όπως προαναφέρθηκε).

Αναμενόμενο αποτέλεσμα των αδυναμιών που παρουσιάστηκαν στη διαδικασία της επιμόρφωσης, ήταν η μετέπειτα προβληματική υλοποίηση του προγράμματος σε πάρα πολλές περιπτώσεις, στη φάση της εξάμηνης περίπου εφαρμογής του έως τον Ιούνιο του 2001.

Η εφαρμογή του προγράμματος ξεκίνησε με παλινωδίες στις αποφάσεις για τον τρόπο ένταξής του στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Η αρχική απόφαση για πρόσθεση 8ης ώρας στο Γυμνάσιο για την εφαρμογή του προγράμματος (Δ2/14192, 7 – 12 – 2000 σχετικό έγγραφο ΥΠ.Ε.Π.Θ.), άλλαξε άρον – άρον μετά την έντονη αντίδραση της ΟΛΜΕ και στα Γυμνάσια που είχαν μέχρι 34 ώρες εβδομαδιαίως προσετέθη μία ώρα, σε αυτά δε που είχαν 35 ώρες αφαιρέθηκε – κακώς – μία ώρα από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, προκειμένου να διεξαχθεί το μάθημα της Ολυμπιακής Παιδείας με την παρουσία όμως και του Καθηγητή Φυσικής Αγωγής του Γυμνασίου που έχανε την ώρα αυτή από το, πρόγραμμά του (Δ2/658, 22 – 1 – 2001 σχετικό έγγραφο ΥΠ.Ε.Π.Θ.). Πιθανόν αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία η παρουσία 2 (ολογράφως – δύο -) καθηγητών σε ένα τμήμα για τη διδασκαλία ενός μαθήματος την ίδια ώρα. Όπως βέβαια αποτελεί «κατόρθωμα» και η μείωση των ωρών του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο Λύκειο από την τότε πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ., λίγο μόνο καιρό μετά την ανάθεση από τη Δ.Ο.Ε. των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην πατρίδα μας, η οποία μείωση συμπληρώθηκε τώρα με την περικοπή ακόμα μιας ώρας από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής αυτή τη φορά στο Γυμνάσιο.

Σ’ αυτή καθ’ εαυτή την εφαρμογή του προγράμματος το εξάμηνο αυτό, έχουμε να παρατηρήσουμε ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις ειδικά στα σχολεία των μεγάλων αστικών κέντρων, το μάθημα ιδιαίτερα μετά τις πρώτες εβδομάδες άρχισε να ξεφεύγει από την κατεύθυνση που θα έπρεπε να έχει, καταλήγοντας να πλησιάζει, όπως μας ενημέρωσαν μόνιμοι συνάδελφοι, στην πιο κακή έκφανση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής – το λέμε μετά λύπης μας – » στο πάρτε μπάλες και παίξτε » και μάλιστα σε συνδιδασκαλία. Σε πολλά δε Λύκεια της χώρας δεν έγινε καθόλου το μάθημα της Ολυμπιακής Παιδείας. Και όλα αυτά όχι με ευθύνη των συναδέλφων που προσελήφθησαν να διδάξουν το μάθημα, αλλά ως αποτέλεσμα όπως προαναφέρθηκε του κακού σχεδιασμού και της πλημμελούς επιμόρφωσης, αφού αντί σαφών οδηγιών, αναλυτικού προγράμματος για το μάθημα, αλλά και αντί για τη διανομή σχετικού εγχειριδίου για τους μαθητές και για τους καθηγητές με πλήρη και διεξοδική ανάλυση των στόχων του μαθήματος και των τρόπων επίτευξης αυτών, οι επιμορφούμενοι έλαβαν την προτροπή από το ΥΠ.Ε.Π.Θ. » να βάλουν τη φαντασία τους να δουλέψει».

Μετά τη λήξη του σχολικού έτους και τα πρώτα συμπεράσματα και τις ζυμώσεις που ακολούθησαν αναφορικά με το πρόγραμμα στο χώρο των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής, μια άλλη δυσμενής εξέλιξη όσον αφορά την τύχη του προγράμματος προέκυψε με τη σχετική εγκύκλιο του ΥΠ.Ε.Π.Θ. (Δ2/ 5201, 7 – 6 – 2001) που ενημέρωνε τους ενδιαφερόμενους για να δουλέψουν ως αναπληρωτές στο πρόγραμμα Καθηγητές Φυσικής Αγωγής, ότι η υλοποίηση μέρους του προγράμματος θα γίνεται εκτός σχολικού ωραρίου και εκτός εργάσιμων ημερών, πράγμα το οποίο κάνει φανερό ότι σύμφωνα με τις προθέσεις του ΥΠ.Ε.Π.Θ. το μάθημα της Ολυμπιακής Παιδείας εξ ολοκλήρου ή μερικώς εξοβελίζεται από το ωρολόγιο πρόγραμμα, γεγονός το οποίο θα έχει δυσμενέστατες επιπτώσεις με κίνδυνο ακόμα και για αυτή την ύπαρξη του μαθήματος. Εύλογα τα ερωτήματα που προκύπτουν αν θα είναι υποχρεωτικό το μάθημα και τι θα συμβεί σε περίπτωση μη συμμετοχής σε αυτό, αλλά είναι τόσο προφανή τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν σε μια τέτοια περίπτωση, που δεν χρειάζεται αναλυτική αναφορά. Στη συνέχεια αυτής της εξέλιξης πληροφορηθήκαμε πριν λίγες ημέρες την κατάθεση σχεδίου νόμου στη βουλή του οποίου η ψήφιση επίκειται άμεσα, που επιβεβαιώνει την ευκαιριακή – συγκυριακή αντιμετώπιση του μεγάλου θέματος της εκπαίδευσης των Ελληνοπαίδων, καθορίζοντας από τη μια ως ημερομηνία λήξης του προγράμματος Ολυμπιακής Παιδείας το 2004 και προβλέποντας από την άλλη την επαναπρόσληψη των 1.000 αναπληρωτών Καθηγητών Φυσικής Αγωγής που προσελήφθησαν την προηγούμενη σχολική χρονιά για την υλοποίηση του προγράμματος, με κυρίαρχο επιχείρημα την επιμόρφωσή που τους έγινε και την αποκτηθείσα εμπειρία.

Όσον αφορά την επιμόρφωση έχουμε ήδη διατυπώσει τις απόψεις μας στην παρούσα επιστολή, για δε την αποκτηθείσα εμπειρία εφόσον αυτή, σωστά, αξιολογείται ως προσόν, επιβεβαιώνει τη θέση που και σε προηγούμενη επιστολή μας έχουμε διατυπώσει και την επαναλαμβάνουμε σε αυτή, για την άμεση συμμετοχή των μονίμων συναδέλφων στην εφαρμογή του προγράμματος, που διαθέτουν συσσωρευμένη εμπειρία στην εκπαίδευση πολύ περισσότερη των 6 μηνών και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να θεωρηθούν λιγότερο ικανοί από συναδέλφους που μόλις πριν λίγο καιρό έχουν αποκτήσει το πτυχίο τους και καλούνται να διδάξουν ένα μάθημα για το οποίο μάλιστα προηγείται και επιμόρφωση.

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
είναι φανερό από τις θέσεις που διατυπώνουμε ότι δεν αντιμετωπίζουμε το θέμα της Ολυμπιακής Εκπαίδευσης με συντεχνιακά ή συνδικαλιστικά κριτήρια, γιατί τότε θα το βλέπαμε ως άλλο ένα πρόγραμμα καταπολέμησης της ανεργίας που δυστυχώς μαστίζει τον κλάδο μας. Ωστόσο εκτός της πάγιας θέσης που έχουμε διατυπώσει για τη συνέχιση του προγράμματος και τη διατήρηση σε μόνιμη βάση του μαθήματος εντός του ωρολογίου προγράμματος σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου, εύλογα ερωτήματα προκύπτουν και για την τύχη των αναπληρωτών συναδέλφων μετά το 2004 είτε συνεχιστεί, είτε όχι το πρόγραμμα, που σύμφωνα με την προτεινόμενη ρύθμιση (με την οποία βεβαίως δεν συμφωνούμε) θα δουλέψουν επί τριετία ή τετραετία σε αυτό. Είναι σαφές ότι θα πρέπει να είναι απολύτως ξεκάθαροι οι όροι του παιχνιδιού, γιατί είναι απαράδεκτο να διατηρούμε σε κατάσταση ομηρίας και διαρκούς αμφιβολίας τους εκπαιδευτικούς, φέρνοντάς τους μάλιστα σήμερα ενώπιον του διλήμματος να αποφασίσουν για το μέλλον τους, χωρίς εκ των προτέρων να είναι γνωστές οι συνέπειες από αυτή τους την απόφαση. Στοιχειώδης σεβασμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας επιβάλει η απόφαση που λαμβάνει κάθε άνθρωπος για το εργασιακό του μέλλον, να μην αποτελεί αντικείμενο ευτελούς τυχερού παιγνίου τύπου Λόττο.

Κατά την άποψή μας, στην παρούσα φάση δεν υπήρχε λόγος οποιασδήποτε νομοθετικής ρύθμισης για το συγκεκριμένο θέμα της Ολυμπιακής Εκπαίδευσης, αφού θεωρούμε την ισχύουσα νομοθεσία επαρκή. Στην παρούσα όμως επιστολή δεν επιθυμούμε να αναφερθούμε αναλυτικότερα σε αυτό. Θέλουμε να επισημάνουμε μόνο, ότι με μια προσεκτική ματιά στους αριθμούς το σύνολο των 2.000 υπό πρόσληψη αναπληρωτών αρκεί για να καλυφθούν όλες οι ζητούμενες περιπτώσεις και από τον ενιαίο πίνακα του άρθρου 138 του Ν. 2725 / 1999, και από τον διαγωνισμό του 2000 (1.037 έπιασαν τη βαθμολογική βάση), και από τα ποσοστά που αντιστοιχούν σε προσλήψεις από την επετηρίδα (20 % ήτοι 400 άτομα), και από το διαγωνισμό του 1998 κατά το μεγαλύτερο μέρος του (αν όχι όλο), ενώ είναι αμφίβολο αν θα έμενε έξω έστω και ένας πολύ μικρός αριθμός από αυτούς που εργάστηκαν πέρυσι στην Ολυμπιακή Εκπαίδευση (μάλλον θα διορθωνόταν οι αδικίες και οι στρεβλώσεις του περυσινού συστήματος, όπου προσελήφθησαν σε διαφορετικές περιοχές άτομα που είχαν μέχρι και 5.000 θέσεις διαφορά στην επετηρίδα). Τέλος θέλουμε να σας υπενθυμίσουμε ότι στο Δ2 / 14192 της 7 – 12 – 2000 σχετικό έγγραφο του ΥΠ.Ε.Π.Θ. που υπογράφει ο Υφυπουργός κ. Φίλιππος Πετσάλνικος, αναφέρεται ρητά ότι όσοι προσληφθούν θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους μέχρι 30 – 6 – 2001, χωρίς να διαφαίνεται οποιαδήποτε προοπτική επαναπρόσληψής τους και μάλιστα για άλλα τρία χρόνια (και ποιος ξέρει για ακόμα παραπέρα), γεγονός που απέτρεψε πολλούς συναδέλφους από το να αποφασίσουν να εγκαταλείψουν άλλη εργασία στη μέση της σχολικής χρονιάς και με χρονικό ορίζοντα 6 μηνών. Στο ίδιο έγγραφο αναφέρεται επίσης, ότι στις περιπτώσεις που οι προσλαμβανόμενοι αναπληρωτές δεν καλύπτουν το ωράριο διδασκαλίας του μαθήματος της Ολυμπιακής Εκπαίδευσης, μπορεί να χρησιμοποιηθούν επιπρόσθετα α) υπηρετούντες Καθηγητές Φυσικής Αγωγής για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου εβδομαδιαίας διδασκαλίας, β) Καθηγητές Φυσικής Αγωγής που έχουν προσληφθεί στα ΤΑΔ για τη συμπλήρωση επίσης του υποχρεωτικού ωραρίου εβδομαδιαίας διδασκαλίας ή γ) να ανατεθεί υπερωριακή διδασκαλία στους ήδη υπηρετούντες. Όπως είναι φανερό στην παράγραφο αυτή το θέμα της επιμόρφωσης δεν είχε χαρακτηριστεί μείζον, αφού ευνόητο είναι ότι όπου χρησιμοποιήθηκαν συνάδελφοι των ανωτέρω κατηγοριών, αυτοί δεν έτυχαν κάποιας επιμόρφωσης, ούτε είχαν καν στα χέρια τους το έντυπο υλικό που διανεμήθηκε ή ταχυδρομήθηκε στους υπόλοιπους. Στην παράγραφο 4 επίσης του μοναδικού άρθρου του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου προβλέπεται η διαδικασία αντικατάστασης όσων αναπληρωτών αποχωρήσουν κατά τη διάρκεια του προγράμματος για οποιοδήποτε λόγο, χωρίς να γίνεται καμία αναφορά στο υποχρεωτικό της επιμόρφωσης των αντικαταστατών (η επιμόρφωση των υπολοίπων άλλωστε θα έχει τελειώσει προ πολλού). Στο ίδιο σχέδιο νόμου δεν γίνεται ακόμα καμία αναφορά στον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών καθηγητών για τα ΤΑΔ και ΕΤΑΔ, ενώ θα έπρεπε, αφού επιχειρείται η συνολική ρύθμιση του τρόπου πρόσληψης αναπληρωτών στην εκπαίδευση. Το σημερινό σύστημα επιλογής και πρόσληψης των ανωτέρω καθηγητών, όπως έχουμε αναφέρει και σε παλαιότερες επιστολές μας, χωλαίνει σημαντικά και αφήνει σοβαρές υπόνοιες για ρουσφετολογικές προσλήψεις. Το θέμα όμως των Αθλητικών Σχολείων είναι εξαιρετικά σοβαρό στο σύνολό του και για αυτό θα αναφερθούμε αναλυτικά στην επόμενή μας επιστολή.

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
με τις αναφορές και τις επισημάνσεις μας αυτές (θα μπορούσαμε να κάνουμε δεκάδες), θέλουμε να σας καταδείξουμε ότι η αντιμετώπιση του θέματος της Ολυμπιακής Εκπαίδευσης από την Πολιτεία δεν είναι αυτή που θα έπρεπε. Θα περίμενε άλλωστε κανείς, το κέρδος για τους Έλληνες μαθητές από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 να μην είναι η ευκαιριακή εισαγωγή ενός μαθήματος στα σχολεία με ημερομηνία λήξης την ημερομηνία των αγώνων, αλλά η παραμονή του μαθήματος και μετά το 2004, καθώς και η παράλληλη αύξηση των ωρών του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των τάξεων και η θεαματική βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων μας.

Σας υπενθυμίζουμε επίσης, ότι το πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμόστηκε εντός ωρολογίου προγράμματος με απόλυτη επιτυχία και απέδωσε θεαματικά αποτελέσματα.

Θα σας παρακαλούσαμε λοιπόν, να επέμβετε άμεσα και πριν την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου, προκειμένου να αποκαταστήσετε τις τυχόν αδικίες και να προωθήσετε λύσεις στα προβλήματα που και με την επιστολή μας αυτή, αλλά και με τις προηγούμενες, σας έχουμε θέσει.

Προς ενημέρωσή σας, σας επισυνάπτουμε και την προηγούμενη επιστολή μας για το συγκεκριμένο θέμα και σας διαβεβαιώνουμε ότι είμαστε πάντοτε στη διάθεσή σας για κάθε συνεργασία και κάθε βοήθεια στα πλαίσια των δραστηριοτήτων μας.

Μετά τιμής
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣΟ ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΤΙΜΟΛΕΩΝ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: 1) Υφυπουργό Παιδείας κ. Φίλιππο Πετσάλνικο, 2) Κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου, 3) Δ/νση Φυσικής Αγωγής ΥΠ.Ε.Π.Θ. (Δ/ντη κ. Χασιώτη), 4) Ίδρυμα Ολυμπιακής και Αθλητικής Παιδείας, 5) Πρόεδρο Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, 6) Σύμβουλο Φυσικής Αγωγής Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Μουντάκη Κων/νο.